fredag 7. mai 2010

Nyhetssending!

Ja nå har jeg sett nyhetene for første gang på alt for lenge! Jeg har sammenlignet litt forskjellige ting sammen med Siv Helen. Hun så nrk nyhetene i dag måres, mens jeg såg nrk nyhetene i går. Vi tenkte det kunne være spennende å se hvordan sendingene utvikler seg fra tidspunkt til tidspunkt. Derfor valgte vi å diskutere, selv om vi har fra samme kanal.


Det er jo spennende å høre å se hvilke nye saker som kommer etter hvert. Hvem som prater, hva sakene handler om, og hvor de er. På nrk fant vi ut at det faktisk ikke var en eneste sak om verken vold eller kriminalitet. Dette suns vi jo var veldig kult i grunn. Jeg så egentlig føre meg at det var alt for mange saker om akuratt dette, men vi ble begge overrasket. Det var heller ingen saker om tragiske hendelser. Men når vi kom til politikk var det selvfølgelig et par saker om dette, noe som er forstålig. Det er jo det nyhetene på en måte handler om, suns jeg hvertfall.


Det som irriterte meg litt var at vi så mye mer til menn enn vi gjorde til kvinner. Det var hele 14 menn på torsdagen, og 10 menn på fredagen. Mens det var 10 kvinner på torsdagen, og bare 4 på fredagen. Det vise jo at de varierer litt, så vi får håpe vi får se mer til kvinnene. Det er viktig at begge parter får uttrykke seg like mye suns jeg!


For at nyhetene skal være spennende, er det jo selfølgeli viktig med variasjon, og forskjellige saker hele tiden. Dette tror jeg er noe de fokuserer veldig mye på, noe som er bra! :) Hva suns dere?

Ingen kommentarer: